Globální rozvojové vzdělávání

Globální rozvojové vzdělávání.GRV je celoživotní vzdělávací proces, který přispívá k pochopení rozdílů a podobností mezi životy lidí v rozvojových a rozvinutých zemích a usnadňuje porozumění ekonomickým, sociálním, politickým, environmentálním a kulturním procesům, které je ovlivňují. Rozvíjí dovednosti a podporuje hodnoty a postoje tak, aby lidé byli schopni a ochotni aktivně se podílet na řešení lokálních a globálních problémů. Více podrobností a informací o možnostech GRV najdete na stránce globalnirozvojovevzdelavani.cz.

„Žijeme spolu, mluvíme spolu“ v plném proudu!

Ilustrační obrázek.

Projekt „Žijeme spolu, mluvíme spolu – výukou k toleranci a kultuře dialogu“ usiluje o rozvoj kritického myšlení, respektu a dialogu v české společnosti. Na úplném začátku proběhlo 14 besed s žáky zapojených škol, při kterých pracovníci Charity ČR zjišťovali rozsah vědomostí dětí a mladých lidí o různých světových náboženstvích. Z diskuzí vyplynulo, že by se o náboženstvích mělo učit především objektivně a stejnoměrně, aby se žáci dozvěděli rovným dílem o všech naukách.

Žáci testují vzorové hodiny k výuce o náboženstvích

Během pilotní hodiny v Berouně žáci psali svoje vědomosti na papírky.

Na partnerských školách projektu „Žijeme spolu, mluvíme spolu – výukou k toleranci a kultuře dialogu“ od prosince probíhají tzv. pilotáže vzorových lekcí, tedy něco jako hodiny na zkoušku.

Vznikají ukázkové hodiny k výuce o náboženstvích

Školení se zúčastnilo celkem 10 lektorů.

Do projektu „Žijeme spolu, mluvíme spolu – výukou k toleranci a kultuře dialogu“ se zapojilo celkem 10 lektorů, kteří na konci listopadu podstoupili školení v pražském školicím středisku Marianeum.

Začal Týden globálního vzdělávání

Mottem letošního ročníku se stalo "Svět v bezpečí".

Výstava komiksů žáků základních a středních škol o tom, v jakém světě by chtěli žít, workshopy a diskuze zaměřené na práci s předsudky a šíření nenávisti na internetu, semináře a konference pro pedagogy nebo školní projekty o pracovních podmínkách žen v Kambodži. To vše se letos odehrává v rámci Týdne globálního vzdělávání s podtitulem Svět v bezpečí, který probíhá od 19. do 27. listopadu 2016.

Jak žáky učit náboženské toleranci a kritickému myšlení?

Učitelé si jednu z aktivit vyzkoušeli na vlastní kůži.

V pátek 14. října se v prostorách školicího střediska Marianeum na Praze 2 sešlo sedm učitelů zapojených do projektu „Žijeme spolu, mluvíme spolu – výukou k toleranci a kultuře dialogu“. Blíže se seznámili s povahou plánovaných aktivit i s výsledky průzkumu zaměřeného na postoj učitelů a žáků k začlenění náboženských témat do výuky.

Svět v bezpečí

Letošní motto zní: Svět v bezpečí!

I letos se Charita ČR připojí k Týdnu globálního vzdělávání, který proběhne ve dnech 19. až 27. listopadu 2016. Zastřešující téma zní „Svět v bezpečí“ - jde tedy o motto v současnosti více než aktuální. V rámci týdne GRV uspořádá Charita ČR na školách zapojených do projektu "Žijeme spolu, mluvíme spolu – výukou k toleranci a kultuře dialogu" workshopy pro žáky o nenávistných projevech na internetu a mediální gramotnosti.

Z besed se žáky vyplynulo, co vědí o světových náboženstvích

SPŠ Plzeň, (7. září 2016). Kolující flipcharty - úkolem je zapsat vše, co je napadá, když se řekne dané náboženství.

Od června do konce září proběhlo celkem 14 mapovacích besed s cílem zjistit názory a postoje žáků k tématům spojeným s náboženstvími a výukou o nich. Diskuzí se zúčastnilo 14 učitelů a 420 žáků napříč středoškolskými ročníky nebo ročníky druhého stupně ZŠ.

V Dobřejovicích se žáci ZŠ Navis seznamovali s linorytem

Všichni ocenění žáci v přítomnosti své třídní paní učitelky Anežky Havránkové a pana učitele Petera Zafky. Vpravo výtvarnice Martina Trchová (foto: Mgr. Jan Vepřek, ředitel školy).

Výtvarnice a písničkářka Martina Trchová přijela 12. ledna společně s pracovnicemi Charity ČR do ZŠ Navis v Dobřejovicích, aby žákům zapojeným do výtvarné soutěže Naše společná planeta předvedla v rámci výtvarného workshopu techniku linorytu.