Globální rozvojové vzdělávání

Globální rozvojové vzdělávání.GRV je celoživotní vzdělávací proces, který přispívá k pochopení rozdílů a podobností mezi životy lidí v rozvojových a rozvinutých zemích a usnadňuje porozumění ekonomickým, sociálním, politickým, environmentálním a kulturním procesům, které je ovlivňují. Rozvíjí dovednosti a podporuje hodnoty a postoje tak, aby lidé byli schopni a ochotni aktivně se podílet na řešení lokálních a globálních problémů. Více podrobností a informací o možnostech GRV najdete na stránce globalnirozvojovevzdelavani.cz.

Když vám kniha vypráví

Když vám kniha vypráví

Měli jsme den s knihami.
„No jó, gympláci. Nic jinýho nedělaj, knihomolové.“
„No jó, šprti, že jo.“
„To je ta dnešní mládež, knížku už ani neotevřou.“
„Dneska už ty děti vůbec nečtou, pořád jenom počítač.“
Není to trochu stereotypní? Ale teď vážně.

 

„Žijeme spolu, mluvíme spolu“ v plném proudu!

Ilustrační obrázek.

Projekt „Žijeme spolu, mluvíme spolu – výukou k toleranci a kultuře dialogu“ usiluje o rozvoj kritického myšlení, respektu a dialogu v české společnosti. Na úplném začátku proběhlo 14 besed s žáky zapojených škol, při kterých pracovníci Charity ČR zjišťovali rozsah vědomostí dětí a mladých lidí o různých světových náboženstvích. Z diskuzí vyplynulo, že by se o náboženstvích mělo učit především objektivně a stejnoměrně, aby se žáci dozvěděli rovným dílem o všech naukách.

Žáci testují vzorové hodiny k výuce o náboženstvích

Během pilotní hodiny v Berouně žáci psali svoje vědomosti na papírky.

Na partnerských školách projektu „Žijeme spolu, mluvíme spolu – výukou k toleranci a kultuře dialogu“ od prosince probíhají tzv. pilotáže vzorových lekcí, tedy něco jako hodiny na zkoušku.

Vznikají ukázkové hodiny k výuce o náboženstvích

Školení se zúčastnilo celkem 10 lektorů.

Do projektu „Žijeme spolu, mluvíme spolu – výukou k toleranci a kultuře dialogu“ se zapojilo celkem 10 lektorů, kteří na konci listopadu podstoupili školení v pražském školicím středisku Marianeum.

Začal Týden globálního vzdělávání

Mottem letošního ročníku se stalo "Svět v bezpečí".

Výstava komiksů žáků základních a středních škol o tom, v jakém světě by chtěli žít, workshopy a diskuze zaměřené na práci s předsudky a šíření nenávisti na internetu, semináře a konference pro pedagogy nebo školní projekty o pracovních podmínkách žen v Kambodži. To vše se letos odehrává v rámci Týdne globálního vzdělávání s podtitulem Svět v bezpečí, který probíhá od 19. do 27. listopadu 2016.

Jak žáky učit náboženské toleranci a kritickému myšlení?

Učitelé si jednu z aktivit vyzkoušeli na vlastní kůži.

V pátek 14. října se v prostorách školicího střediska Marianeum na Praze 2 sešlo sedm učitelů zapojených do projektu „Žijeme spolu, mluvíme spolu – výukou k toleranci a kultuře dialogu“. Blíže se seznámili s povahou plánovaných aktivit i s výsledky průzkumu zaměřeného na postoj učitelů a žáků k začlenění náboženských témat do výuky.

Svět v bezpečí

Letošní motto zní: Svět v bezpečí!

I letos se Charita ČR připojí k Týdnu globálního vzdělávání, který proběhne ve dnech 19. až 27. listopadu 2016. Zastřešující téma zní „Svět v bezpečí“ - jde tedy o motto v současnosti více než aktuální. V rámci týdne GRV uspořádá Charita ČR na školách zapojených do projektu "Žijeme spolu, mluvíme spolu – výukou k toleranci a kultuře dialogu" workshopy pro žáky o nenávistných projevech na internetu a mediální gramotnosti.

Z besed se žáky vyplynulo, co vědí o světových náboženstvích

SPŠ Plzeň, (7. září 2016). Kolující flipcharty - úkolem je zapsat vše, co je napadá, když se řekne dané náboženství.

Od června do konce září proběhlo celkem 14 mapovacích besed s cílem zjistit názory a postoje žáků k tématům spojeným s náboženstvími a výukou o nich. Diskuzí se zúčastnilo 14 učitelů a 420 žáků napříč středoškolskými ročníky nebo ročníky druhého stupně ZŠ.