Už tuto středu proběhnou v Mongolsku prezidentské volby a každý hlas se počítá. V zemi se velký důraz klade na hlasy mladých, kteří k volbám obecně moc nechodí. Charita připravila několik osvětových videí, díky kterým chce mladé Mongoly k volbám přivést.
Šance ovlivnit svou budoucnost
První přímé prezidentské volby zažilo Mongolsko v roce 1993. Od té doby si prezidenta volí Mongolové stále sami a novou hlavu státu vyberou už za pár dní. Důležitou roli budou hrát v těchto volbách mladí voliči. Mladí lidé mezi 15-34 lety totiž tvoří v Mongolsku více než třetinu populace, a tím i nejsilnější demografickou skupinu. Hlasováním ve volbách mají šanci ovlivnit svou budoucnost.
Charita Česká republika se už v loňském roce podílela na mediální kampani, která měla za cíl podpořit účast mladých voličů v parlamentních volbách. Ve videích se objevují influenceři a známé mongolské osobnosti i obyčejní obyvatelé této zhruba třímilionové země.
Kampaň se zaměřuje na důležitost každého hlasu, na to, jak rozumět slibům politiků i na dezinformace, které mohou voliče ovlivnit. Zejména mladí jsou totiž náchylní k tomu být ovlivňováni krátkodobými sliby politických lídrů, a je tak pro ně obtížnější činit promyšlená rozhodnutí.
V kooperaci s agenturou Viral Marketing jsme vytvořili následující propagační videa:
V Mongolsku se společně s partnerskými organizacemi zasazujeme o rozvoj místní mládeže. V rámci projektu „All for YOUth, YOUth for all“ podporujeme mladé Mongoly, aby začali s dobrovonlnictvím, a přispěli tak k rozvoji vlastní společnosti. Zároveň jim pomáháme s osobním rozvojem, pořádáme osvětová školení i mentoringové programy, díky kterým dostávají užitečné rady, jak si naplánovat a vybudovat kariéru.