Masivní migrace obyvatel produktivního věku (více než 40%) za prací způsobila kromě jiného rozpad rodinných vazeb a tím i sociálního zázemí. V zemi zůstávají jen staří a nemocní lidé a hlavně děti, které jsou odkázány samy na sebe.
Ty, které neskončí na ulici, se dostávají do péče internátních škol. Ty svým charakterem připomínají sovětské období –přeplněné prostory, přísný režim, kolektivní výchova. Chybí kvalifikovaný personál s osobním přístupem k dětským klientům. Internát je místem, kde se bydlí, stravuje, učí se a dospívá. Nedostatečné materiální zázemí, hygienické podmínky a zanedbávání zdravotní péče mohou mít v budoucnosti vážné následky.
Momentálně je v péči 64 internátů 13 tisíc dětí a skupina dalších nejméně 25-ti tisíc dětí přežívá částečně na ulici a v ne vždy příznivých podmínkách u příbuzných a známých, kteří nejsou schopni se o ně dlouhodobě postarat.
Cílenými aktivitami a osobním přístupem je v rámci projektu podpořen rozvoj individuality žáků, jejich vzdělání, sebeúcta a zdravé sebevědomí. Dětem se nabízí na výběr řada volnočasových kroužků, které mohou volitelně kombinovat a pravidelně navštěvovat (fotografický, sportovní, kadeřnický, houbařský, víkendový – výletní atd.) Díky speciálním tréninkům získávají děti rozhled v možnostech své profesionální orientace a učí se normálním životním návykům. Zvyšuje se tak schopnost sebeuplatnění žáků a materiálního zajištění se v rodné zemi a tím je omezena migrace a rizika s ní spojená.
Důležité jsou i aktivity zaměřené na sociální zařazení žáků internátních škol do místních komunit formou společných činností. Děti a mládež jsou v rámci projektu vedeny k samostatnosti, kreativitě, týmové práci s vrstevníky s různých společenský skupin, toleranci jinakosti a integraci do většinové společnosti. Děti z internátních i místních škol si samy vybírají kroužky, které si přejí navštěvovat a samy se zásadní měrou podílí na jejich přípravě, organizaci i chodu. Dlouhodobým výsledkem projektu a trvalým bonusem pro řadu dalších dětí jsou také založená místní centra pro mládež.
Projekt se zaměřuje i na učitele a další pracovníky v rámci vzdělávacího systému v Moldavsku a rovněž desítky dobrovolníků z řad školáků a studentů i internátních dětí samotných, kteří se jako instruktoři-vrstevníci podílejí na vzdělávání a předávání získaných zkušeností a vědomostí dalším dětem během mimoškolních aktivit.
Projekt je realizovaný za podpory Ministerstva zahraničních věcí ČR.